Rör på dina ben och de kommer tacka dig

Rör på dina ben och de kommer tacka dig

För att träna benen behöver du nödvändigtvis inte springa 1 mil om dagen.


Snygga sommarben börjar med friska och starka
ben hela året runt. För att träna benen behöver du nödvändigtvis inte springa 1 mil om dagen. Bara genom att ta trapporna istället för hissen, eller ta cykeln eller en powerwalk istället för bussen, så får du slankare, tajtare och starkare ben som mår bra och ser fantastiska ut. Små extra steg kan göra stor skillnad!

För att få dina ben i bra form inför sommaren, upprepa dessa övningar ett par gånger i veckan året om:

• Tåhävningar – Träna vaderna genom att stå med tårna i en trappa. Höj och sänk benen genom att stå på tå ca 40 gånger per ben.

• Squats – En riktig genomkörare för alla muskler i benen, inklusive rumpan! Böj dina knän tills dina höfter kommer lägre ned än dina knän. Upprepa ca 15x3 gånger.

• Sidolyft – Träna innerlåren genom att ligga på sidan och lyfta det övre benet upp och ner, ca 20x3 gånger per ben.


Myt vs. fakta: Det sägs att man kan bli av med celluliter genom att använda särskilda krämer. Det är tyvärr inte sant. Celluliter orsakas av oregelbundheter i underhudens fettceller, vilket krämer inte kan nå. Celluliter är delvis genetiskt, men träning och djupmassage är sätt att minska risken för uppkomst av dem.

Registration

Bli medlem i vårt Bra Vardag och få exklusiva erbjudanden!

Bli medlem



Bekräfta dina kontaktuppgifter

För att slutföra din förfrågan, var god fyll i informationen nedan

Vinnare