Tre yogaställningar för bättre sömn

Tre yogaställningar för bättre sömn

Yoga är det perfekta botemedlet mot stress. Om du har svårt att komma till ro om kvällarna kan det hjälpa att utöva yoga regelbundet. Bra Vardag ger dig tre tips på yogaställningar som hjälper både kropp och själ att komma till ro före sängdags.


 

Sittandes
Börja sittande och sätt fotsulorna mot varandra. Placera händerna på fötterna eller på vristerna. Andas in och fall sakta framåt, se till att hålla ryggen sträckt. Fortsätt att andas i den här ställningen och känn hur spänningarna släpper. Håll ställningen i ungefär två minuter.

Registration

Bli medlem i vårt Bra Vardag och få exklusiva erbjudanden!

Bli medlem



Nålens öga
Ligg med ryggen platt mot marken. Böj knäna och placera fotsulorna mot marken.

Dra upp höger knä mot bröstet. Placera vänster vrist ovanpå höger knä, se till att höfterna ligger rakt på marken. Ta tag om höger lår och dra upp höger ben mot bröstet. Andas in och ut i den positionen, samtidigt som höfterna ligger rakt mot marken. Behåll samma position tills du känner att det drar lite i kroppen. Byt ben och upprepa.

Barnställningen
Börja på knä. Sitt med hälarna mot rumpan. Öppna upp knäna så att de är i linje med höfterna. Ta djupa andetag samtidigt som du faller framåt och placerar pannan mot marken och bröstet mot knäna. Lägg armarna över huvudet och sträck ut. Dra sedan armarna längs med kroppen och nudda fötterna med handflatorna uppåt. Fortsätt ta djupa andetag och håll ställningen 

Fler lästips:
Ljusterapi mot höstdepp
Skratta mer och må bättre

Bekräfta dina kontaktuppgifter

För att slutföra din förfrågan, var god fyll i informationen nedan