Avslappnande andningsövningar

Avslappnande andningsövningar

Ibland kan det vara svårt att hitta tid att slappna av i vårt stressiga och kravfyllda samhälle. Testa våra enkla andningsövningar för att hitta balansen.


När du känner att vardagskarusellen snurrar alltför snabbt kan det vara dags att kliva av en stund.

 

Innan du genomför andningsövningarna kan det vara bra att plocka fram följande:

En yogamatta

En handduk

Avslappnande musik

Steg ett: Börja med att sätta på någon avslappnande musik och fokusera på din andning. Andas in genom näsan och ut genom munnen.

Steg två: När du känner att du kommit ner i varv kan du rulla ut mattan på golvet och lägga dig på rygg. Om du känner att du behöver ryggstöd kan du rulla ihop en handduk och lägga under svanken. Slut ögonen och fokusera på att ta djupa, regelbundna andetag. Fortsätt i ett par minuter eller så länge som det känns naturligt.

Registration

Bli medlem i vårt Bra Vardag och få exklusiva erbjudanden!

Bli medlem



Steg tre: Lyft sakta upp armarna samtidigt som du räknar till tio och andas in. Sänk sedan armarna samtidigt som du räknar till tio och andas ut. Gör övningen 12 gånger. 

 

Steg fyra: Sätt dig upp och fortsätt att andas djupt. Lägg händerna över bröstet och känn hur lungorna fylls av luft samtidigt som bröstkorgen häver sig, och hur lungorna töms när bröstkorgen sänker sig. Gör övningen 12 gånger.

Steg fem: Avsluta med en ryggmassage. Ligg ner och lägg armarna om knäna så att de vilar mot bröstet. Gunga sakta fram och tillbaka för att sträcka ut ryggen. Gör övningen 12 gånger.

 

Tack vare andningsövningarna kommer du snart att hitta balansen igen och varva ner.

Fler lästips:
Slappna av med hemmaspa!
Ljusterapi mot höstdepp

 

Bekräfta dina kontaktuppgifter

För att slutföra din förfrågan, var god fyll i informationen nedan