Få snygga ben på en månad

Få snygga ben på en månad

0
Följ våra tips och förvandla otränade ben till snygga spiror.



Sätt dig på cykeln och kom igång! Det räcker med en kort cykeltur varje dag och ungefär en halvtimmes träning för att få fastare lår, snyggare vader och ett nytt självförtroende som matchar din nya kjol eller klänning.

Steg ett: Hoppa! Du har kanske inte hoppat hopprep sedan du gick i skolan, men om du hoppar hopprep i tio minuter bränner du faktiskt 135 kalorier och tränar musklerna i både över- och underkroppen.

Steg två: Stretcha minst 15 minuter varje dag. Det gör dig smidigare och du slipper värk i dina nytränade muskler. Kom ihåg att träna alla muskelgrupper: rumpan, höfterna, låren, vaderna och vristerna.

Steg tre: Utfall är en enkel men supereffektiv träningsform för ben och rumpa. Håll överkroppen sträckt, skjut tillbaka axlarna och lyft hakan. Ta ett steg framåt och fall sedan framåt med höfterna tills knäna befinner sig i 90 graders vinkel. Upprepa 2 x 15 gånger på varje ben.

Steg fyra: Knäböjningar är en annan praktisk träningsform som passar perfekt för att träna benen och bygga muskler. Ställ dig med fötterna axelbrett isär och sträck på ryggen. Böj dig sakta tills du når en nästan sittande ställning (eller så långt ner du kan). Om du har svårt att hålla balansen kan du sträcka ut armarna framför dig. Res dig upp och upprepa 2 x 15 gånger.

Steg fem: Cirklar i luften är en klassisk pilatesövning som tränar både benen, bålen och ryggen. Ligg på rygg med handflatorna ner. Lyft båda benen till 90 graders vinkel och vrid dem först medsols i en cirkel 10 gånger, och sedan motsols 10 gånger. Försök hålla ihop benen, men om du tycker att det är svårt kan du sära lite på dem.

Fortsätt kämpa så har du snart vältränade ben. Kom ihåg att använda Gillette Satin Care rakgel och rakhyvlar från Gillette Venus för silkeslena, snygga ben.

Fler lästips:
Bli frälst på löpning
Hälsokollen - är du i farozonen?

0

Lägg till en kommentar

Vi tror att du kommer att tycka om